session 5 (to be completed)
تمرین 1:
توپ را درون یک مثلث حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
توپ را درون یک هرم حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
توپ را درون یک مثلث حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
from turtle import * speed(0) x = 50 y = 70 dx = 5 dy = 5 minx = 0 miny = 0 maxx, maxy = 200 , 100 def update(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy): if y < miny or y > maxy: dy = -1 * dy if x < minx or x > maxx: dx = -1 * dx x = x + dx y = y + dy return x, y, dx, dy def draw(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy): begin_fill() goto(x,y) clear() circle(10) end_fill() for t in range(200): x, y, dx, dy = update(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy) draw(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy)تمرین 1:
توپ را درون یک هرم حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
from turtle import * speed(0) hideturtle() x = 50 y = 70 z = 60 dx = 5 dy = 5 dz = 5 minx = 0 miny = 0 maxx, maxy = 200 , 100 minz, maxz = 0 , 200 def update(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz): if y < miny or y > maxy: dy = -1 * dy if x < minx or x > maxx: dx = -1 * dx if z < minz or z > maxz: dz = -1 * dz x = x + dx y = y + dy z = z + dz return x, y, z, dx, dy, dz def draw(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz): begin_fill() goto(x,y) clear() circle(z/20) end_fill() for t in range(200): x, y, z, dx, dy, dz = update(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz) draw(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz)
0 نظر:
ارسال یک نظر
اشتراک در نظرات پیام [Atom]
<< صفحهٔ اصلی