session 5 (to be completed)
تمرین 1:
توپ را درون یک مثلث حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
توپ را درون یک هرم حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
توپ را درون یک مثلث حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
from turtle import *
speed(0)
x = 50
y = 70
dx = 5
dy = 5
minx = 0
miny = 0
maxx, maxy = 200 , 100
def update(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy):
if y < miny or y > maxy:
dy = -1 * dy
if x < minx or x > maxx:
dx = -1 * dx
x = x + dx
y = y + dy
return x, y, dx, dy
def draw(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy):
begin_fill()
goto(x,y)
clear()
circle(10)
end_fill()
for t in range(200):
x, y, dx, dy = update(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy)
draw(x, y, dx, dy, minx , miny, maxx, maxy)
تمرین 1:توپ را درون یک هرم حرکت دهید.
کد مربوط به مستطیل:
from turtle import *
speed(0)
hideturtle()
x = 50
y = 70
z = 60
dx = 5
dy = 5
dz = 5
minx = 0
miny = 0
maxx, maxy = 200 , 100
minz, maxz = 0 , 200
def update(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz):
if y < miny or y > maxy:
dy = -1 * dy
if x < minx or x > maxx:
dx = -1 * dx
if z < minz or z > maxz:
dz = -1 * dz
x = x + dx
y = y + dy
z = z + dz
return x, y, z, dx, dy, dz
def draw(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz):
begin_fill()
goto(x,y)
clear()
circle(z/20)
end_fill()
for t in range(200):
x, y, z, dx, dy, dz = update(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz)
draw(x, y, z, dx, dy, dz, minx , miny, minz, maxx, maxy, maxz)

0 نظر:
ارسال یک نظر
اشتراک در نظرات پیام [Atom]
<< صفحهٔ اصلی